ミュージカル Prop8

See more Jack Black videos at Funny or Die



ミュージカルの中でもちょこっと出てくるが、同性婚禁止派がよりどころとする「聖書」って実はいろんなことをいってるんですよねえ。

聖書によって「忌むべきもの」とされているのは同性愛だけじゃないんですよ。

たとえば海老とかね。


「kjv]These shall ye eat of all that are in the waters: whatsoever hath fins and scales in the waters, in the seas, and in the rivers, them shall ye eat.
[ja]水の 中にいるすべてのもののうちで, 次のものをあなたがたは 食べてもよい. すなわち, 海でも 川でも, 水の 中にいるもので, ひれとうろこを 持つものはすべて, 食べてもよい.
Lev 11:10 [kjv]And all that have not fins and scales in the seas, and in the rivers, of all that move in the waters, and of any living thing which is in the waters, they shall be an abomination unto you:
[ja]しかし, 海でも 川でも, すべて 水に 群生するもの, またすべて 水の 中にいる 生き 物のうち, ひれやうろこのないものはすべて, あなたがたには 忌むべきものである.
Lev 11:11 [kjv]They shall be even an abomination unto you; ye shall not eat of their flesh, but ye shall have their carcases in abomination.
[ja]これらはさらにあなたがたには 忌むべきものとなるから, それらの 肉を 少しでも 食べてはならない. またそれらの 死體を 忌むべきものとしなければならない.
Lev 11:12 [kjv]Whatsoever hath no fins nor scales in the waters, that shall be an abomination unto you.
[ja]水の 中にいるもので, ひれやうろこのないものはすべて, あなたがたには 忌むべきものである.

http://www.yawill.com/bib/viewbook.php?lang=en&ver=kjv&book=3&chapter=11&lang2=ja&acts=add」



聖書を文言通り受け止めるっていうのはこういうことなんですよん。

Prop 8に反対するパロディサイトとしてこんなのもさっそくでてきてます。

God Hates Shrimp

http://www.godhatesshrimp.com/
関連記事

comment

comment form
公開設定

trackback


→ この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
